Felanmälan 


Vid brand eller misstanke om brand eller pågående brott, ring alltid 112 i första hand!

FASTIGHETSSKÖTARE
Vår fastighetsskötare är Fastum AB. De ansvarar för löpande åtgärder av eventuella fel och brister samt jourberedskap. Icke akuta fel åtgärdas när driftteknikern har rondering av vår fastighet en gång i veckan.

FELANMÄLAN LÄGENHET OCH ALLMÄNNA UTRYMMEN
Via telefon (7.30 - 16.00) Tel: 90220
Via jourtelefon (övrig tid) Tel: 90220
Via webben (Dygnet runt): 90220.se 

FELANMÄLAN HISS
Görs direkt till Schindler Hiss, numret hittas på respektive hiss. Om ej akut, avvakta med felanmälan under jourtid.

JOURTJÄNST
Vid kontakt till Fastum utanför kontorstid (7.30 - 16.00) blir man kopplad till jouren. Denna tjänst är endast till för AKUTA FEL.
Med akuta fel avses: Risk för vattenskador, avsaknad av el (OBS! kolla säkringar & Jordfelsbrytare i din elcentral först) eller värme.
Observera! är jourtjänsten använd och ärendet anses ej akut, kan föreningen komma att begära ersättning från bostadsrättshavaren. Föreningen kan även komma att begära ersättning för kostnader, om felet har orsakats av bostadsrättshavaren.

FAQ
1. Jag vill felanmäla en vitvara
Svar: Felanmälan på vitvaror skall anmälas DIREKT till vitvaruleverantören och EJ till Fastum.
Ring Cylinda service på telefon 0771-25 25 00 och uppge kontraktsnr: 01059 BRF Lingontuvan.
Mer Information om felanmälan av vitvaror hittas i dokumentet
GARANTI & SERVICE CYLINDA.

2. Jag har fått en vattenläcka
Svar: Om olyckan skulle vara framme är det viktigaste att du får läckan avhjälpt.
För att du ska få så bra hjälp som möjligt av Fastum & ditt försäkringsbolag så måste du BÖRJA med att anmäla detta direkt till ditt hemförsäkringsbolag samt göra en felanmälan hos Fastum. Men glöm inte kontakten med ditt försäkringsbolag.
Hemförsäkringsbolaget kommer sedan att diskutera direkt med föreningens  försäkringsbolag.